Kövek útján

09:02 2016. 05. 16.
14:06 2016. 05. 16.

Leírás

Túránk során a Bükk-hegység déli fennsíkperemének bérceit szerettük volna végigjárni. Ezek a „kövek” 800-900 méter magasságúak és remek panoráma nyílik a déli Bükk előterére. Keletről nyugat felé haladva: Három-kő, Tar-kő, Vörös-kő, Pes-kő, Őr-kő és végül a Bél-kő. Sajnos a térkép otthon maradt, így a nap során csak az ösztöneinkre és az ismereteinkre hagyatkozhattunk. Egerből indultunk autóval, majd a Hereg-rét „bejáratánál” kezdtük meg gyalogtúránkat a kék + jelzésen, melyet egészen a zöld sáv becsatlakozásáig követtünk. Ezen a szakaszon egy kaptatót kellett leküzdenünk, hogy elérjünk a fennsíkra, ahol túratársunk emlékképeiben a Tar-kőre vezető út egy jelzetlen ösvényen halad. Megfogadva tanácsát követtük őt és elértünk egy csodálatos panorámás bércre (úgy tudtuk, hogy a Tar-kőn állunk ), majd mindenki nagy fotózkodásba kezdett. Utólag kiderült, hogy az első „csúcsunk” az a Sima-kő volt. Emlékeink szerint a bérc aljában található egy barlang, melyet (a térkép is jelöl) meg is kerestünk. Némi falatozást követően indultunk tovább, mint kiderült a táblákról Tar-kő irányába a kék sáv jelzést követve. A Tar-kő a Bükk-vidék 6. legmagasabb hegycsúcsa a maga 949 méter tengerszint feletti magasságával. Ezt követően a Három-kőre igyekeztünk. Innen remek kilátás nyílik nyugati irányba a Tar-kőre, melynek hátterében tiszta időben láthatjuk a Mátra vonulatait és a Kékest. Dél felé pedig a Hereg-rétre és az Eger-Miskolc országút szerpentinjeit csodálhatjuk madártávlatból. A nap végéhez érve leereszkedtünk a Hereg-rét irányába, majd kellemesen elfáradva hazaindultunk.