Glavoj - Mócok temploma

08:59 2016. 05. 28.
11:51 2016. 05. 28.

Leírás

A Glavoj-rét kiváló sátrazó hely és kiindulási pont azoknak, akik a Csodavár, Galbina kőköz, a Ponor-rét, a Pádis telep vagy az Elveszett világ bejárását tervezik. A hegyi mentők (Salvamont) "szállásánál", kiváló minőségű forrásvizet vételezhetünk. A régi erdészház mellett felfelé tartunk az általunk már sokat emlegetett Ponor-rét irányába. A táj vadságát a szabadon engedett lovak, a távolba nyúló fenyőrengetegek és a hegyek csendességének összhangja adja. Csodás vidék ez! A ponor-rétre leereszkedve a Kulisszák sziklacsoportja fehérlik, amely előtt a ponor patak csörgedez szelíden. A patak medrét végig kísérve több helyen is láthatunk kis örvényeket, amelyek a mélybe vezetik a Ponor kikeletnél felszínre bukkanó vizet. A kikelet (Isbuc) irányába szedjük lábainkat, átvergődünk a patakon ( sziklákon vagy az összedőlt hídon) és megkezdjük emelkedésünket a Jegenye fenyő-völgyön a Rotunda-rétig. Az 1100 méter magasságban elterülő füves legelő, töbrökkel, víznyelőkkel, magános fenyőfákkal tarkított látképét minden bizonnyal hosszú ideig az emlékezetünkbe véssük majd. A kék jelzést szem előtt tartva hamarosan a Pádis telephez érünk, előtte azonban bal oldalunkon, egy víznyelő mellett ballagunk el, melyet fenyők öveznek. A telephez érve meglátjuk az 1460 méter magasságban lévő Mócok temploma bádog tetőinek csillogását. Egészen az aszfalt útig a telep központjáig megyünk, majd innen az utat követve balra, a nyereg irányába fordulunk. A nyeregnél jobbra fordulunk a "templomhoz" vezető csapást követjük. Kezdetben kis sziklás részen kapaszkodunk fel, majd a fenyőket a hátunk mögött hagyva követjük a kijárt útvonalat. Bemegyünk az erdőbe és a mészkőszikláktól átlyuggatott, tűleveles talajon a "templomig" emelkedünk. Tiszta időben elláthatunk a Nagyhavas gerincéig, a Varasó ház környékéig, a Kék-magura zárt, de néhol tar vágott erdőségéig.