Fogaras 1. nap

06:19 2016. 07. 01.
17:54 2016. 07. 01.

Leírás

Fogarasi-havasok gerinctúránkat Debrecenből kezdtük meg. Június 30.-án délután elstoppoltunk Nagyváradra, ahonnan este fél kilenckor indult a vonatunk Medgyes-re, ahol át kellett szállnunk a Nagyszebenbe tartó "sihuhu-ra". Reggel 6-ra meg is érkeztünk, és tettünk egy gyors kört a belvárosban, majd tovább vonatoztunk Porcsesdre (Vöröstorony). Itt hamar rácsatlakoztunk a piros + jelre, amely a gerincre vezeti fel az arra járót. A falut elhagyva a Falu-völgyben kezdjük meg monoton emelkedésünket, és elhaladunk a Vöröstorony "kolostor" mellett, amely egy három méter magas, freskókkal díszített szerény kápolna. Az erdészeti útról letérve, meredek kaptatóhoz érünk, ahol bükk és fenyőfák között cipeljük zsákjainkat fölfelé. Ez már a Köves-gerinc, amely a Köves-tetőn át vezet egészen a gerincre. A több órán át tartó emelkedést követően a Köves-tetőn váltunk át a gerincet jelző piros sávra, amely majd 100 kilométer hosszan jelöli ki (többé-kevésbé) a hegység vízválasztójának vonalát. A hegység gerince 2000 méter fölött kanyarog, kezdetben havasi legelőkön vezet minket, majd a központi zónájában; a "Központi Alpesi Övezetben" "sziklákon mászós" kihívásokkal várja a bakancskoptatót. A köves-tetőt elhagyva a Kurgán-tető, Tatár-csúcs és Bába-csúcs következik. Mivel ez a szakasz alpesi legelő, sok helyen aktív legeltetés folyik, így többször is "fűnyíró" birkák, vágtázó paripák, lustán őrködő ebek között kanyargunk el. Sátrunkat a Szuru-csúcs előtt verjük fel, egy sík gerinc szakaszon. Placcunkról lelátni az Olt menti településékre; Oltalsósebes, Oltfelsőbes, Oltrákovica és Mirsa is a látóhatárunkon belül van.