Csodavár túra

08:47 2016. 05. 07.
14:54 2016. 05. 07.

Leírás

Túránkat az 1200 méter magasságban elhelyezkedő Pádis Turistaháztól (Popas Turistic) kezdjük. A pádis telep központi részéről nyíló, autó kijárta földúton fordulunk a Rotunda-rét irányába. Követjük a villanyvezetékek vonalát, balra a Mócok temploma (1466 m) jobboldalt pedig a Ceau korszakból "itt felejtett" faépületek rontják a táj szépségét. Egy esztenánál mézzel édesített szörpöt és "afináta-t" (áfonya pálinkát) vehetünk. A fenyőerdőhöz érve több víznyelőben is gyönyörködhetnénk, ha nem zavarná szépérzékünket a benne lévő szeméthalom. A Rotunda-rétre kiérve azonban lecsillapodik a lelkünk és csodálhatjuk az elszórtan megjelenő égbenyúló fenyők, a föld mélyébe vezető töbrök (víznyelő) és a talpunk alatt elterülő zöld pázsit mozaikját. A kék és a sárga körjelzést követve egy nyeregbe érkezünk, melyről a jelzések mentén meredeken leereszkedünk a Ponor-forrást átívelő fahídig. Ettől a ponttól egy pár perces kitérőt tehetünk a ponor-forrás látványos barlangszájához. Visszatérünk a hídhoz, majd a ponor-rétig sétálunk. A réten található víznyelők a nagy esőzések idején nem tudja levezetni a vizet és egy „rövid időszakos” tó jön létre a réten. Egy rövidebb emelkedő és „szintvesztő” szakaszt követően az általában pezsgő élettel zizegő Glavoj-rétre érünk. Ellenállunk a helyi büfék íncsiklandozó kínálatának, majd a kék kör jelzésen a Csodavárhoz indulunk. A Csodavár közép Európa legnagyobb és egyik leglátványosabb, barlangbeszakadással képződött felszíni karsztjelensége. A zárt erdőségben megbúvó katlanrendszert 1887-ben fedezte fel Tóbiás Miklós erdőmérnök földmérő munka következtében. Másfél - két óra alatt körbejárhatjuk a két katlant és le is ereszkedhetünk a mélyére.